הגר"י עדס: אפוסטומוס שרף את התורה – הממשלה שורפת הכל

    לא ביטלו חוקים שנועדו להרע, אלא החוק עם התקנות עבר לידיו של שר החינוך, מה שלא היה מקום המדינה
    איתי גדסי 5 Comment on הגר"י עדס: אפוסטומוס שרף את התורה – הממשלה שורפת הכל

    הגר"י עדס נשא שיחה בפני תלמידי הישיבה שעסקה בענייני היום, במהלכה התייחס להחלטות הממשלה להסמיך את שר החינוך בחקיקה ותקנות לאחראי בלעדי על מוסדות הפטור • "מי שאשם בזה זה היהדות החרדית שהשפילה את עצמה בפני השלטונות"

    ראש הישיבה הגר"י עדס. שמח על הפרסום ב'קול חי'
    לא ביטלו חוקים שנועדו להרע, אלא החוק עם התקנות עבר לידיו של שר החינוך, מה שלא היה מקום המדינה
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש ישיבת קול יעקב הגאון הגדול הרב יהודה עדס נשא שיחה בפני תלמידי הישיבה שעסקה בענייני היום, והתחזקות לקראת ימי בין המצרים.

    בדבריו התייחס ראש הישיבה הגר"י עדס, להחלטות הממשלה להסמיך את שר החינוך בחקיקה ותקנות לאחראי בלעדי על מוסדות הפטור ועל מתן שיקול דעת רחב לשר החינוך באשר לתנאים הנדרשים למתן הוראת פטור, להפעלת מוסד כאמור, ובכלל זה כללים ותנאים להנהלתו, לדיווח של המוסד על צוות העובדים והתלמידים, לרישום תלמידים,להנהגת תכנית לימודי החול מתכנית היסוד של מוסד חינוך רשמי במוסד פטור, לפיקוח על המוסד פטור ולהשתתפות המדינה בתקציבו.

    "אפוסטומוס שרף את התורה, זה כלום ממה שהממשלה עושה היום, ומי שאשם בזה זה היהדות החרדית שהשפילה את עצמה בפני השלטונות, לא ביטלו חוקים שנועדו להרע, אלא החוק עם התקנות עבר לידיו של שר החינוך, מה שלא היה מקום המדינה" אמר הרב עדס.

    הגר"י התייחס לעתיד ואמר כי הבעיה בהעברת הסמכויות לידי שר החינוך היא שאם מחר שר החינוך מחליט, הוא ישנה את הליבה והתקצוב לפי מה שהוא רוצה וכל המוסדות בידיים שלו. וציין כי כבר היום ישנה התערבות חריפה במוסדות החינוך, שאם שזרקו ילד מהת"ת משרד החינוך מתקשר ומאיים ש"אם לא תחזירו את הילד התקציב יופסק".

    דברי הגר"י עדס באים בעקבות החלטת הממשלה לבטל את חוק הליבה ולהעניק לשר החינוך בנט את הסמכויות לקבוע תקנות, כאשר המשמעות היא לא שינוי בחקיקה, אלא ביטול ההוראות שמגבילות את שיקול דעתו של שר החינוך, בכדי להותיר לו שיקול דעת לקבוע את התנאים להכרה ולתקצוב של מוסדות הפטור.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      יש שורפים מבחוץ ויש שורפים מבפנים. אלו שבחוץ הם תינוקות שנשבו, ואלו שבפנים הם אולי תינוקות אבל בוודאי שלא נשבו.

      1. חוצפה של רשע. הגר"י עדס לא התייעץ איתך מה לומר ומה לא? המעשה שעשית זה שריפת התורה

    2. 4

      אולי יש מי שיכול להסביר על מה אם כן מר מאיר פרוש טופח לעצמו על השכם ועוד עושה מזה כותרות?
      בשביל זה שמו אותו סגן שר החינוך?

    3. 2

      הכל הצגה? שקד חשפה "הת"תים החרדיים כבר לומדים ליב"ה"
      בשעה שהח"כים החרדים [לשעבר] חוגגים את הישג ביטול לימודי הליב"ה, שרת המשפטים איילת שקד חושפת בראיון לרשת ב' כי שר החינוך בנט "שר השמד" מצליח לכלול בהידברות עם המגזר החרדי לימודי מתמטיקה אנגלית והיסטוריה ולימודי כפירה בקב"ה למוסדות החינוך החרדיים.

      נראה לי שהכל הצגה בגלל בשעה שהח"כים החרדים [כאילו] חוגגים את הישג ביטול לימודי הליב"ה, שרת המשפטים איילת שקד חושפת בראיון לרשת ב' כי שר החינוך בנט מצליח לכלול בהידברות עם המגזר החרדי לימודי מתמטיקה אנגלית והיסטוריה למוסדות החינוך החרדיים.

      לדברי שקד ביטול החוק של לימודי הליבה שקידם הרשע מרושע האכזר יאיר לפיד נעשה מתוקף ההסכמים הקואליציונים, אבל בנט "שר השמד" מצליח להכניס בהסכמה את הלימודים החשובים למוסדות החרדיים, והוא לא עסוק בחוקים פופוליסטיים שמעולם לא היו יכולים להיות מיושמים.

      עוד הוסיפה שקד, נפתלי "שר השמד" נמצא בקשר עם מנהלי המוסדות החרדים, "מכניס לימודי מתמטיקה, חמש יחידות ואנגלית לתוך המוסדות החרדים, הוא עושה את זה דה פאקטו בלי כותרות בשקט בשקט".

      על מוסדות הפטור אמרה שקד כי, "נפתלי בנט "שר השמד" מצליח בהידברות גם עם מוסדות הפטור, אני לא אנקוב בשמות כי זה יעשה נזק, אבל רוב התקשורת שטחית ולא חושפת את הדברים. אני מתחייבת כי המוסדות החרדים ילמדו אנגלית -כפירה בקרוב, השיח רדוד ואנשים לא מבינים את הפרטים".